“Reus, un amor d’estiu”, eslògan de la nova campanya turística
La campanya d’estiu promou escapades de cap de setmana, amplia els horaris de visita al patrimoni modernista i històric i incentiva les compres

Reus Promoció ha dissenyat la nova campanya d’estiu 2023 amb l’objectiu d’allargar l’estada del visitant a la ciutat, fomentar la repetició de visita de dia i continuar potenciant l’arribada de turistes amb estades de cap de setmana. La campanya porta per eslògan “Reus, un amor d’estiu” i “vol tocar la fibra”, tant dels visitants com dels turistes que fan estada a la Costa Daurada, tal com ha assenyalat Noemí Llauradó, regidora de Projecció de Ciutat. L’objectiu és que l’estada dels visitants resulti tan satisfactòria com per tornar a repetir l’experiència, tot fent un paral·lelisme amb els “amors d’estiu”.
Noemí Llauradó ha manifestat que “Reus és una ciutat viva, dinàmica i moderna amb un gran patrimoni modernista, un equipament de primer nivell com és el Gaudí Centre, i amb un molt bon posicionament a nivell comercial i de restauració, amb una molt bona situació estratègica entre les principals platges de la Costa Daurada i porta d’entrada de les Muntanyes de Prades o de la zona del Priorat”.
Per això, l’Agència de Promoció de Ciutat s’han desenvolupat quatre línies d’acció. Per un costat la millora de serveis i de l’acollida del visitant, amb l’ampliació d’horaris tant de les oficines de turisme com dels espais visitables; en segon lloc, amb la innovació de productes turístics; en tercer lloc, s’ha estructurat una campanya comercial, i finalment, una campanya de comunicació que vol apel·lar a l’amor.
Millora de serveis i d’acollida al visitant
Des de l’1 de juny i fins el 30 de setembre l’ampliació dels horaris és la següent:
Gaudí Centre: De dilluns a dissabtes de 10:00 h a 20:00 h, i diumenges i festius de 10:00 h a 14:00h
Pavelló 6è de l’institut Pere Mata: De dilluns a dissabtes de 11:00 h a 14:00 h i de 16:30 h a 18:30 h. Diumenges i festius d’11:00 h a 14:00 h
Campanar: De dilluns a dissabte d’11:00 h a 14:00 h i de 17:00 h a 19:00 h. Diumenges i festius de 10:00 h a 14:00 h
Església Prioral Sant Pere: De dilluns a dissabte, de 10:30 h a 13:30 h i de 16:30 h a 19:45 h
Estació Enològica: Divendres i dissabtes d’11:00 h a 14:00 h i de 17:00 h a 19:00 h. Diumenges i festius d’11:00 h a 14:00 h
Innovació del productes turístics. Visites i activitats
Una de les visites que atrau el públic és la que es pot fer al centre de la ciutat i al Gaudí Centre de manera gammificada, a través del joc digital de Reus, i per aquest motiu, ara s’incorporarà als espais de l’Estació Enològica i a l’Institut Pere Mata.
Una altra de les ofertes és la Polsera Visit Reus per tal que el turista visqui al màxim la seva estada a la ciutat i pugui gaudir dels avantatges que ofereix. Com a novetat de la campanya, destaca la incorporació de la visita audioguiada a la Prioral de Sant Pere i la degustació gratuïta de vermut de Reus a l’Estació Enològica.
Propostes de visites guiades i activitats
Totes les activitats, visites i entrades es poden reservar i comprar directament a la web de reusturisme o tickets.reusturisme.cat.
Gaudí Centre: Atès la bona acollida es dona continuïtat al programa de les activitats adreçades al públic familiar: Visita famliar ‘Petits grans genis’, Escape room “L’Enigma de Takeshi Nazo” i taller de ceràmica.
Visites guiades al patrimoni
La Ruta del Modernisme ‘Reus 1900’ s’ha programat en castellà i anglès els dimecres al matí i suposa un reforç de la ruta ‘Reus 1900’ que ja s’ofereix en català tots els dissabtes.
Campanya comercial
Amb l’objectiu de premiar la compra i aportar valor afegit a la visita a la ciutat, des de Reus Promoció proposen una campanya “de promoció comercial fresca i dinàmica”, ha dit Llauradó. Per això es faran les següents accions:
Refresquem les compres: Per cada despesa mínima de 25 € en qualsevol establiment comercial, de serveis o de restauració de la ciutat s’obsequiarà amb 1 FREUS (gelat) que es podrà recollir al Gaudí Centre.
Música al carrer: Els dimecres a partir de les 19,30 h a diferents punts del centre hi haurà diferents artistes que dinamitzaran les tardes a Reus. Cada dimecres en un espai diferent. La programació és la següent:
Campanya de comunicació
La campanya d’estiu de promoció turística va enfocada a tractar l’aspecte més emocional de la ciutat i establir una connexió amb el visitant. Tant l’eslògan escollit, “Reus, un amor d’stiu”, com la composició i la dinàmica de les peces audiovisuals pretenen atraure els turistes amb una temàtica que gira al voltant de l’amor. Noemí Llauradó ha manifestat que, “esperem així captar més visitants i turistes a la destinació i la fidelitzar els actuals”.
Reus Promoció ja ha estat treballant durant tot l’any per reforçar les diferents campanyes turístiques per tal de potenciar l’arribada de visitants i consolidar la desestacionalització.
Finalment, destacar, també, la gran campanya publicitària i promocional que s’ha treballat gràcies a la commemoració de l’Any Domènech i Montaner, que ha posicionat Reus com un destí imperdible d’escapada entre el turisme de proximitat.
A la presentació de la campanya també hi han assistit representants de les associacions de comerciants de la ciutat i de La Fira Centre Comercial.
comerç, Costa Daurada, gastronomia, Modernisme, Ruta Modernista, Turisme, turisme familiar